4 Mayıs 2013 Cumartesi

esenceli ve akçakese



(sendika ağalarından dolayı fikren çok yakın olmadığım) 1 mayıs’ın tatil oluşu ve havanın da tam bir yaz havasında oluşundan istifade arabanın direksiyonuna geçtiğim gibi (fazla uzaklaşmamadan) günün keyfini çıkarmak istedim. bunun için bize yakın olan birkaç güzergah belirledim kendime. ilk durak şile’nin orman köylerinden biri olan esenceli köyü. riva’dan 42 km uzaklıktaki köy ömerli baraj gölünün kenarında kurulu ve baraj havzasında bulunduğu için gelişememiş küçük bir köy. nüfusu oldukça az olan köyde tamda konuşacak kimseyi de bulamadım diyordum ki köyün imamı avni beyle karşılaştım. bizzat benimle gelerek Bana nereleri gezebileceğimi gösterdi. aslen Sinoplu olduğunu ve 4 senedir bu köyde görev yaptığını söylerken, bir yandan da burada yaşamının zorluklarından bahsetti. baraj nedeniyle köyün bir bölümü sular altında kalmış, istimlak kararları nedeniyle evler yıkılmış bir köy. deklanşöre basarak geziyi tamamlıyorum ve avni beyi rivaya davet ederek köyden ayrılıyorum.

şilenin orman köylerinin içerisinden geçerek ikinci durağım olan 48 km uzaklıktaki akçakese’ye gidiyorum. çok güzel bir sahili olan bir köy akçakese. karadenizden olsa gerek, o muhteşem hava gitmiş, yerine kapalı ve hafif kuzeyli rüzgarlar nedeniyle üşüme hissi uyandıracak bir hava gelmişti. sahilde birkaç kare alıp yollara düşüyorum..

abbasın çayırı
esenceli tabelası
şile ormanları




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder