1 Ekim 2012 Pazartesi

anadolufeneri

öğle saati yaklaşırken riva'dan yola koyuldum.  aslında 5-6 km'lik mesafe, ama sahilden yol olmadığından 17 km'ye çıkıyor. yemyeşil ormanların içerisindeki yoldan önce kaynarca köyü'ne, sonra da kabakoz mevkiine ulaşıyorum. yolda muşmula toplayan kadınlara rastlıyorum. anadolu feneri askeri bölgeler içerisinde kalmış küçük bir köy

köyün girişindeki yol bizi fener ve hamidi evvel camisi'nin olduğu yere getiriyor. cami ve fener yanyana, aralarında ise askeri birliğin giriş kapısı var. 1834 yılında yapılan fener kapalı ama fenerin bulunduğu tarihi kaleden boğazın girişi ve karadenizin eşsiz manzarasını görebilirsiniz. tam karşımızda rumeli feneri ve onun biraz güneyinde garipçe köyü bulunmakta. caminin hemen yanından da balıkçı barınakları ve boğazın girişi görülebilmekte.

köy meydanından aşağı doğru inen yoldan giderek balıkçı barınaklarına ulaşıyorum. çocukluğumda anadolufeneri neyse, şimdi de aynı. son yıllarda açılan 1-2 mekan dışında herhangi bir fark yok bence. havanın sıcak olduğu bir güne denk gelmişim, köy kahvesinde içtiğim çay sonrası deklanşöre basmak için turlamaya başlıyorum. bu keyifli turdan seçtiğim fotolar aşağıda... 

köyün girişindeki tabela
yoldaki organik muşmulalar
yolun getirdiği meydan

caminin yanındaki manzara

fenerin bulunduğu kale ve manzarası
yonburnu
balıkçı barınaklarına inen yol


nasıl gidilir :
kavacık'tan yeni riva yolu'nu beykoz/akbaba yönünde takip edip, köye ulaşılabilir.  kavacık'tan 22 km.




1 yorum: